
Zmajstrowałem takiego małego pdfa dla ziomków z uczelni. Tłumaczę w nim, czym są klasy (bardzo ogólnie, głównie pod C++). Może komuś się przyda, na treść się chyba nie nadaje? :)
I jedna mała drobnostka: ważne jest stosowanie prawidłowej nomenklatury, funkcje w klasie nazywamy metodami zaś zmienne polami.

@Jezor: nadaje sie, fajnie to napisales, moze by tez wrzucic do "podglądacza" https://pl.scribd.com/

@Jezor: moje uznanie za uzycie ascii zamiast ramek. widze ze podstawy podstaw. w ramach pracy domowej zastanow sie czy daloby sie w czystym C uzyskac podobna funkcjonalność :P mowie o metodach wewnatrz struktury

@zskk: podstawy podstaw, bo ludziska u mnie na roku koszmarnie nie ogarniają...
Dałoby się, jak się dowiedziałem o czymś takim jak wskaźniki na funkcję (jeszcze zanim zapoznałem się z cpp) to od razu wpadłem na ten pomysł - tutaj poradnik jak to zrobić :D
Niestety używanie tego nie wygląda za ładnie (zawsze trzeba przekazywać wskaźnik do obiektu w argumencie) - nie udało mi się wymyślić sposobu na ominięcie tego :<

@Jezor: brawo. swego czasu, jak bjarne dopiero się popularny robił (koniec lat 80, początek 90) i nastąpiło generalne zachwycenie klasami, starzy wyjadacze C organizowali konkursy jak osiągnąć "obiektowość" w jak najmniejszej ilości linijek kodu. Jest masa różnych przykładów i faktycznych implementacji tego. Objective-C jest spuścizną tego.