akerro
g/Gry

@altruista jak to z tymi FPS jest, zrobiłeś stronę, która pokazuje różnice pomiędzy 30FPS i 60FPS, ale to jeszcze jest jakoś zależne od częstotliwości odświeżania ekranu? co jak (teoretycznie) mam ekran z 40Hz?

#
wysuszony

@akerro: Nie znam się, ale się wypowiem. Wydaje mi się, że wtedy osiągniesz maksymalnie 40FPS. W wypadku gdy oglądałbyś coś w 60FPS na monitorze 120Hz, to każda klatka byłaby wyświetlona dwukrotnie.

#
akerro

@wysuszony: no też tak myślę, ale to po co gry mają 260FPS?

#
wysuszony

@akerro: Może dla ludzi mających lepsze monitory. Pewnie są monitory mające 400Hz, skoro byle TV ma teraz 400Hz.

#
akerro

@wysuszony: Chyba monitory ciekłokrystaliczne mają bardzo wysokie częstotliwości.

#
wysuszony

@akerro: Mój stary monitor LCD ma 60Hz, tak samo ekrany w laptopach. TV LED 400Hz, więc pewnie monitory LED też tyle mają.

#
bleki

@wysuszony: A po co komu 260FPS skoro ludzkie oko widzi 24 obrazy na sekundę, telewizory mają 60 (chyba??) klatek na sekundę co już jest ponad potrzebę (z tego co pamiętam to 1 klatka w telewizji składa się z półobrazu - czyli wyświetlane są na przemian parzyste i nieparzyste linie obrazu, ale uczyłem się o tym dobre 15 lat temu). Dla mnie to kolejny chwyt reklamowy aby wcisnąć coś czego nie potrzebujesz za botyczną cenę.

#
wysuszony

@bleki: Sugerujesz, że 24FPS wystarczy do komfortowej gry w cokolwiek?

#
bleki

@wysuszony: Nie. Sugeruję, że 240 fps to chwyt marketingowy. 24 klatki to ilość potrzebna do wywołania efektu ruchu w ludzkim oku. Oczywiście, nie jest to ilość zadowalająca, prawdopodobnie obraz nie będzie płynny. Ale 60fps to jak dla mnie już ilość wystarczająca. Chyba, że jak Chuck Noris, ktoś ma rękę szybszą niż oko.

W sumie to ja staram się tylko podzielić swoją skromną opinią, opartą na jeszcse skromniejszej wiedzy, więc mogę być w błędzie. Ani ze mnie znawca anatomii oka ani pro gracz z super sprzętem. Mam nadzieję tylko, że udało mi się przedstawić trochę inny tok myślenia. Reszta, jak chcesz należy do Ciebie :)

#
bleki

@akerro: co do tych 40Hz to współczuję twoim oczom jak pracujesz na takim ekranie :)

#
bleki

@bleki: acha, moje stwierdzenie "oko widzi 24 klatki na s" było trochę nieszczęśliwe. Jest to minimum do uzyskania efektu płynnego ruchu.

#
akerro

@bleki: spójrz w wyraz w nawiasie.

#
bleki

@akerro: Ale ja nie pisałem tego poważnie :). Takie częstotliwości, choć trochę wyższe, były w erze 14" ekranów CRT. Sam miałem takie cudo, które przy wyższych częstotliwościach odmawiało współpracy (chyba ekran drgał? czy to było jak się dało wyższą rozdzielczość?) i po 2ch godzinach pracy przy nim oczy wychodziły z orbit.

#
altruista

@bleki: lekko widać różnice 144fps a 60fps

#