Nie renderuj w Zbrushu, bo ten program się do tego zwyczajnie nie nadaje. GoZ (ewentualnie zwyczajny eksport do obj, ale pierw przejedź wtyczką Decimation Master ażeby pozbyć się "kilku" zbędnych trójkątów) i śmiało do czegoś sensownego (polecam C4D, moduł włosów jest znacznie sensowniejszy niż fibersy [?] z Zbrusha) , a jak masz mocny sprzęt to jakiś Octane, czy Lux renderer. A i z tego co się orientuję, to Zbrush ma materiał z SSS dla skóry, więc chyba warto z niego korzystać jeśli chce się wiarygodny podgląd z Zbrusha.
Do tego masz tonu artefaktów spowodowanych prawdopodobnie przez fibermesh, kiepsko ustawiona kamera, sam goryl niemal żadnych detali nie ma (w końcu po to zbrusha się używa), światło także wydaje się być podstawowe.
Jeśli to pierwsza praca w Zbrushu to niech będzie, ale długa droga przed Tobą. A i jeśli chcesz się "bawić", to jednak odradzam używanie Zbrusha. Mudbox jest znacznie łatwiejszy w obsłudze, a taki Sculptris jest darmowy.
Jeszcze taka mała sugestia, choć nie jestem pewny, czy Zbrush w ogóle obsługuje AO, przy renderowaniu, ale... Jeśli tylko czas i sprzęt Ci na to pozwala to renderuj z ambient occlusion, bo to małe pieroństwo dodaje znacznie widocznej głębi: http://i.imgur.com/u0vEZ4G.png
@Dominiko: CZeść, dzięki za komentarz. Dopiero zaczynam z Zbrushe`m. Nie jest taki straszny jak go malują ;) Renderowałbym w cinema ale jeszcze nie potrafię przenieść tekstur tak, aby dobrze się wyświetlały. Niestety Octane u mnie nie zadziała. Pozdrawiam!
Bo pod tym względem Zbrush jest niepotrzebnie skomplikowany. Nie ma knefla "export with material as textures", niestety. A i Twój goryl nie wygląda na takiego który by używał tekstur w ogóle, zatem zwyczajnie starczy ręcznie zrobiony materiał w C4D, bez UV map. Zważ tylko na to, że C4D jest ułomny jeśli chodzi o importowanie... czegokolwiek. https://skinprops.com/riptidepro.php to pomoże przy plikach obj. Nie zapominaj tylko o wtyczce Decimation Master która winna być w samym Zbrushu, bo bez użycia jej wyeksportowany model może okazać się zbyt "ciężki" dla takich programów jak Cinema4D, tj. zbyt wielka (i niepotrzebna) ilość trójkątów.
Comments
Czemu ten @ jest taki smutny? Nie ma g/banan?
ogólnie coś by zjadł :)
@pandywarhou: mam wrażenie, że jesteś tu nowy przyjacielu (Twój komentarz sugeruje, że chciałeś odpowiedzieć borysowi) - kiedy najedziesz na czyjś lub swój komentarz / wpis pojawią Ci się dodatkowe opcje tuż pod przyciskami do głosowania, znajdziesz tam m. in. "odpowiedz" ;)
Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś o formatowaniu tekstu, polecam przewodnik ze stopki, była też gdzieś jakaś grupa w stylu FAQ chyba, ale nie mogę jej teraz znaleźć :<
Miłego strimoidowania życzę i polecam się!
@Jezor: ok, dzięki za info :)
@pandywarhou: nie znam się na grafice 3d ale postura goryla zlewa się z tłem, mogło tło być jaśniejsze, albo bardziej różnorodne.
@damian: to akurat było zamierzone działanie :)
Nie renderuj w Zbrushu, bo ten program się do tego zwyczajnie nie nadaje. GoZ (ewentualnie zwyczajny eksport do obj, ale pierw przejedź wtyczką Decimation Master ażeby pozbyć się "kilku" zbędnych trójkątów) i śmiało do czegoś sensownego (polecam C4D, moduł włosów jest znacznie sensowniejszy niż fibersy [?] z Zbrusha) , a jak masz mocny sprzęt to jakiś Octane, czy Lux renderer. A i z tego co się orientuję, to Zbrush ma materiał z SSS dla skóry, więc chyba warto z niego korzystać jeśli chce się wiarygodny podgląd z Zbrusha.
Do tego masz tonu artefaktów spowodowanych prawdopodobnie przez fibermesh, kiepsko ustawiona kamera, sam goryl niemal żadnych detali nie ma (w końcu po to zbrusha się używa), światło także wydaje się być podstawowe.
Jeśli to pierwsza praca w Zbrushu to niech będzie, ale długa droga przed Tobą. A i jeśli chcesz się "bawić", to jednak odradzam używanie Zbrusha. Mudbox jest znacznie łatwiejszy w obsłudze, a taki Sculptris jest darmowy.
Jeszcze taka mała sugestia, choć nie jestem pewny, czy Zbrush w ogóle obsługuje AO, przy renderowaniu, ale... Jeśli tylko czas i sprzęt Ci na to pozwala to renderuj z ambient occlusion, bo to małe pieroństwo dodaje znacznie widocznej głębi: http://i.imgur.com/u0vEZ4G.png
I bierz nerwosol jak chcesz używać Zbrusha ;-)
@Dominiko: CZeść, dzięki za komentarz. Dopiero zaczynam z Zbrushe`m. Nie jest taki straszny jak go malują ;) Renderowałbym w cinema ale jeszcze nie potrafię przenieść tekstur tak, aby dobrze się wyświetlały. Niestety Octane u mnie nie zadziała. Pozdrawiam!
@pandywarhou:
Bo pod tym względem Zbrush jest niepotrzebnie skomplikowany. Nie ma knefla "export with material as textures", niestety. A i Twój goryl nie wygląda na takiego który by używał tekstur w ogóle, zatem zwyczajnie starczy ręcznie zrobiony materiał w C4D, bez UV map. Zważ tylko na to, że C4D jest ułomny jeśli chodzi o importowanie... czegokolwiek. https://skinprops.com/riptidepro.php to pomoże przy plikach obj. Nie zapominaj tylko o wtyczce Decimation Master która winna być w samym Zbrushu, bo bez użycia jej wyeksportowany model może okazać się zbyt "ciężki" dla takich programów jak Cinema4D, tj. zbyt wielka (i niepotrzebna) ilość trójkątów.
A Octane potrzebuje karty Nvidii z CUDA - http://render.otoy.com/shop/cinema4d_plugin.php
Niestety wtyczka Luxa dla C4D leży i kwiczy, nikt się tym nie zajmuje.