Renowacja klasyków: Heroes Of Might and Magic 3

Czyli jak poprawić grafikę w grze doskonałej?

7 comments YetiOGrach_blog Jasiek yetiograch.pl 0

Brak powiązanych.
onyx

Obok HOMM3 nie mogę przejść obojętnie. Ech te nieprzespane noce :D. Warto nadmienić, że społeczność nadal jest bardzo aktywna i tworzy coraz to nowsze mody do niej. Tutaj znajduje się największa społeczność HOMM3: http://heroescommunity.com/

Polecam również stronę zawierającą mapy do HOMM3 oraz nowszych wersji HOMM(cały czas pojawiają się nowe): http://maps4heroes.com/

Należy również wspomnieć o tworzonym silniku do HOMM3 o nazwie vcmi, który jest wydany na licencji open source. Ma on ułatwić tworzenie nowych modów i zawierać inne ciekawe cechy. Nadal jest on mocno rozwijany, prace nad nim trwają już dość długo i nie wiadomo kiedy pojawi się jego stabilna wersja. Oczywiście pograć na jakiś mniej złożonych mapach można: http://forum.vcmi.eu/portal.php

P.S. Grałem kiedyś w HOMM5, ale w ogóle mnie do siebie nie przekonał. Po prostu grafika 3D w tego typu grach mi nie leży.

Jasiek

@onyx: wiesz, to jest plan minimum, Wake of Gods i VCMI to tematy na osobne posty ;)

A co do HoMM 5: mi grafika przypadła do gustu. Oprócz tego przypasowało mi to pozmieniali w systemie umiejętności. Dla mnie HoMM 5 z ładną grafiką 2D byłoby grą idealną. Wiesz, 11/10, znaczek jakości, pomnik ze złota, te sprawy ;)

onyx

@Jasiek: Jak będziesz kiedyś pisał o HOMM3 i jego dodatkach to mogę Cię trochę naprowadzić. Nie da się ukryć, że nowi gracze mniej się nią interesują i wydaje mi się, że tylko ostali się tylko weterani. Są trzy ważne rzeczy o których trzeba byłoby wspomnieć:

  • Obecnie nie instaluje się czystego WOG tylko menadżer modów o nazwie ERA, który już w sobie zawiera WOG jako mod (można go z łatwością wyłączyć), ale również jest podstawą dla innych modów (lista 60 modów dla ERA, które w większości są mapami do gry). Zawiera również wiele przydatnych narzędzi dla moderów.
onyx

@Jasiek:

  • Nie można nie wspomnieć o długo oczekiwany Horn of The Abbys (swego czasu wielu uważało, że nigdy nie powstanie, premiera się strasznie przedłużała, konflikty w zespole developerów się pojawiały). Jest to niezależny dodatek od WOG oraz ERA, również oparty na inżynierii wstecznej silnika HOMM3. Obecnie jest tylko w rosyjskiej wersji językowej (nie wiadomo kiedy będzie wersja angielska). Nie da się ukryć, że grafika jednostek jest przepiękna. Tutaj link do jednostek.
onyx

@Jasiek:

  • W końcu należy wspomnieć o VCMI, czyli tworzonym silniku do HOMM3. Jest on nadzieją wielu fanów i moderów, aby w końcu przezwyciężyć ograniczenia starego silnika gry i bez korzystania z inżynierii wstecznej w prosty sposób tworzyć nowe dodatki do HOMM3. Projekt stworzony i prowadzony jest przez polskiego studenta AGH (tutaj znajduje się stary wywiad z nim), którego obecnie czynnie wspiera trzech innych programistów (dwoje jest z zagranicy). Projekt jest tworzony już dość długo, ale nie ma się co dziwić, ponieważ oni robią to w wolnych godzinach (pasją jest dla nich HOMM3). Wielu już skazywało na śmierć ten projekt, ale on wciąż trwa i coraz to nowsze rzeczy są do niego wprowadzane (m.in. ostatnio menadżer modów). Miejmy nadzieję, że im sie to w końcy uda :).
onyx

@Jasiek: P.S. Komentarz podzielony na cztery części, bo jest ograniczenie do 1000 znaków. Mam nadzieję że Cię nie zanudziłem, bo zapewne tylko Ty przeczytasz ten komentarz :D. To prawda, że mnie poniosło przy pisaniu tylu komentarzy :D

Jasiek

@onyx: Ty się rozpisałeś, to ja odpowiem Tobie krótko: jesteś moim hirołsowym bogiem :D