wlasnie widze i slucham jak drzewo zwaliło się na drogę na samochód i zabiło osoby. W PATOLOGICZNEJ polsce nigdy nie zrozumiem na jaki chuj rosną te drzewa tak blisko drogi, przecież to gotowe zagrożenia na wlasne życzenie. W patologicznej polsce takie sprawy są normalne, patologiczni ludzi w rządzie uważają że im wiecej tego tupy dzidostwa i chujni tym lepiej dla ludzi, ponieważ trzeba podtrzymywać polską tradycją którą jest.... patologia!
wiecej drzew i jeszcze bliżej drogi DEBILE!
@osiwiony: Drzewa niekoniecznie muszą sprawiać, że drogi są bardziej niebezpieczne http://bettercities.net/article/research-trees-make-streets-safer-not-deadlier
I nie wiem czy warto je usuwać z takiego powodu, że mogą być niebezpieczne podczas wichury, bo wszystko ma wady i zalety. Nie będzie drzewa, będzie ściana dźwiękochłonna, jak mówi @zryty_beret niżej.
@osiwiony: A jak ekran dźwiękochłonny w czasie wichury zwali się i zabije niewinnych ludzi, to co? Powiesz "więcej ekranów dźwiękochłonnych debile"? Jeśli wiata przystankowa zawali się i zginą ludzie, to powiesz "więcej wiat przystankowych debile"?
Cały cyrk polega na tym, że drzewa przy drogach też mają swoją rolę do spełnienia. Błędem jest sadzenie topól, które są jednymi z najkruchszych drzew, a jednocześnie mają duże przyrosty. Inne drzewa jednak - po coś je posadzili przy drogach. Nie tylko po to, żeby się na ludzi zwalały...
@Writer: ten artykuł to jakiś bełkot bez myślenia, sadzimy drzewa żeby kierowcy zwolnili? deblizm czystej postaci ten tekst @zryty_beret: dla ciebie jest białe albo szare, 0 albo 1, tak jak większości ludzi, bo nikt nie odróżnia innych kolorów. Kurwa, czemu nie napisałeś jaką mają rolę, no słucham? ale wg ciebie a nie czegoś tam... Słuchaj jeźdżę po europie i kurwa tylko w polsce jest milion drzew blisko dróg krajowych i wojewódzkich, dlaczego nie ma drzew na autostradach? przecież tam też jest ogrniczenie do 140km/h DLACZEGO ICH TAM NIE MA!? kurwa, relikt komuny wojny, itd, relikt przeszłości, POLSKA od zawsze jest zacofana i ludzie tutaj mają problem z myślenie, ale modlić się do wymyślonego boga to kurwa umieją i zapierdalaja do spedalonego księdza.
Wiesz co, niech jednak sadzą więcej drzew bo... bo inni sadzą bo po co coś one sa (po co?) chuj wie tak trzeba i koniec... NIECH SIĘ POLACY ZABIJAJĄ W KOŃCU NA POTĘGĘ mam nadzieje że ten przygłupi naród jak najszybciej wyginie, zresztą stąd trzeba wypierdalać a nie żyć w tym patologicznym kraju z debilami
@osiwiony: Nie debilizm, wszystko ma wpływ na zachowanie ludzi, to psychologia. Wszystko można przedyskutować i zbadać na podstawie danych statystycznych. Czasem w praktyce oczywiste rzeczy wydają się być nieprawdziwe i jest wręcz odwrotnie.
@Writer: lepiej postawić aktywy radar który wyświetla ci ile masz prędkosci, wtedy zwalaniasz, wiesz postęp, technika, XXI wiek, a nie kurwa zacofanie, posadizmy drzewa będzie fajnie, może ktoś o nie się zabije, albo drzewa kogoś zabiją, włącz myślenie... a jak nie to zacznij jeździć więcej samochodem może zrozumiesz
@osiwiony: Drzewa generalnie mogą
- ograniczać silny wiatr, brak silnych wiatrów bocznych w pojazdy
- zachęcać kierowców do powolniejszej jazdy o czym było w linku który podałem
- odbijać hałasy z drogi (choć na pewno nie tak skutecznie jak specjalne ekrany, a i żywopłoty byłyby skuteczniejsze imo),
- pełnić funkcje estetyczne,
- zabezpieczać pieszych idących po chodniku, po drugiej stronie linii drzew,
- zatrzymują śnieg przed nawiewaniem z pól na drogi pozamiastowe,
- osłaniają asfalt przed słońcem, by nie roztapiał się w upałach,
- podobno oczyszczają powietrze ze spalin,
- chronią przed wbieganiem zwierząt na drogę jak mówi zryty_beret
Oczywiście są też wady. To czy drzewa powinny być wycięte czy nie, zależy od konkretnego miejsca, od tego czy będzie trzeba czymś zastąpić te drzewa i wielu innych czynników. Czy kierowca wjedzie w pieszego zamiast w drzewo? Czy przez to nawierzchnia nie stanie się bardziej niebezpieczna? Śnieg, topniejący asfalt, dzika zwierzyna.
Kurwa, czemu nie napisałeś jaką mają rolę, no słucham?
@osiwiony: Bez tej damy negocjowalnego afektu byłoby milej... :P
Drzewa przy drogach spełniają rolę osłonową. Autostrady masz grodzone, pomniejsze drogi muszą być jakoś chronione przed nawiewaniem śniegu. Zwróć uwagę, że PKP stawia takie kozło-płoty wzdłuż torów tam, gdzie nie rosną drzewa. W tym właśnie celu. Nadto stanowią naturalną osłonę "w pewnym stopniu" dźwiękochłonną. Stanowią naturalną barierę zmniejszającą ryzyko wtargnięcia zwierząt na drogę. Jakiś zielony ekolog pewnie podniósłby argument, że stanowią "filtr dla zanieczyszczeń", ale ja zielonych nie lubię :)
lepiej postawić aktywy radar który wyświetla ci ile masz prędkosci
Zapłać za to może, mkey? ;)
Twój bulwers jest bezsensowny, niewspółmierny (korzyści przeważają nad ryzykiem). Poza tym gadasz jak polityk, który... UWAGA: twierdził, że DRZEWA PRZY DROGACH SĄ PRZYCZYNĄ WYPADKÓW i dlatego należy je wyciąć. Palikotowiec jakiś, można było się spodziewać ;)
@Writer: przecież łatwo obalić twoje argumenty, nie mają nic wspólnego z rzeczywistością.
-
brak silnych wiatrów bocznych? proszę bardzo właśnie mamy wiatry, drzewa się zwalają na drogi, konary latają, połamane gałęzie spadają na drogę itd itp
-
debilny tekst jakiegoś idioty tyle powiem o tym linku
-
odbijać hałasy? lol
-
funkcja estetyczna nie ma nic wspólnego z faktem czy kierowca przeżyje czy zabije go drzewo
-
piesi chodzą po poboczy, brak chodników... często bez odblasków w nocy to tzw samobójcy drogowi albo mordercy kierowców
-
śnieg i tak jest na drodze, idiotyzm
-
asfalt jeśli roztapia się od słońca to kurwa jest przekombinowany i oszukany przez polactwo, normalny asfalt się nie roztapia od słońca, idiotyzm.
- poza miastem nie trzeba drzew które oczyszczają ze spalin, w miastach może i bym nawet uwierzył
Tacy ludzie o takich poglądach własnie rządzą polską, ciemnogród brak wyobraźni brak myślenia. To przerażające
debilny tekst jakiegoś idioty tyle powiem o tym linku
mocny argument. :D
odbijać hałasy? lol
tak samo mocny argument. :D
piesi chodzą po poboczy, brak chodników... często bez odblasków w nocy to tzw samobójcy drogowi albo mordercy kierowców
jak kierowca nie wjedzie w drzewo to w pieszego, słup fotoradaru, przystanek, mur, cokolwiek.
śnieg i tak jest na drodze, idiotyzm
ale gdyby nie drzewa, to poza miastem mogłoby go być wiele więcej
asfalt jeśli roztapia się od słońca to kurwa jest przekombinowany i oszukany przez polactwo, normalny asfalt się nie roztapia od słońca, idiotyzm.
ale poza miastem mógłby się jeszcze bardziej roztapiać, gdyby nie cień z drzew
No więc wszystkich argumentów nie obaliłeś, sorry, ale wszystko trzeba brać pod uwagę. Świat nie jest zero jedynkowy, że można powiedzieć, że drzewa przy drogach są złe/dobre.
ale poza miastem mógłby się jeszcze bardziej roztapiać, gdyby nie cień z drzew
nie rozumiesz ze jesli sie roztapia to jest to gówno? nie? ok... koniec dyskusji
nie bede gadał z kimś kto w zasadzie nie jeździ za kółkiem a siedzi przed kompem tak samo zryty beret mało tego wiekszosc polakow ma takie poglądy
@osiwiony: Skąd wniosek, że nie jeżdżę za kółkiem? To nie są poglądy, ja przedstawiłem tylko różne fakty, argumenty. Niektóre łatwiejsze do obalenia, inne trudniejsze. Po tym wszystkim można samemu wywnioskować, czy taki bulwers w stronę Polski za niewycinanie drzew ma uzasadnienie.
@osiwiony: Przestań. Wystarczy już, Twoje kontrargumenty są oparte na "chłopskim rozumie", na "zdrowym rozsądku", na "myśleniu typu chłopek-roztropek", nie na wynikach jakichkolwiek badań, cytatach, czymkolwiek wiarygodnym, odniesieniem do autorytetów w tej dziedzinie.
Bzdury pleciesz, tyle Ci powiem.
@zryty_beret: dzięki że przedstawiłeś swoje badania jesteś bardziej wiarygodny ode mnie... plecie bzdury bo kurwicy dostaje na polskie idiotyzmy. Przeraża mnie ta polska głupota ale ten kraj jest na to skazany, nie pogodze sie z tym dopóki z ciemnogrodu nie wyjade.
@osiwiony: ehe ehe. Rola osłonowa drzew przy drogach jest wyssana z palca.
Sugeruję, żebyś napisał maila do TOR-u (TOR-a?), tego tuta: http://www.zdgtor.pl/ - może oni Cię przekonają, że nie masz racji.
@osiwiony: http://www.naturewithin.info/Roadside/ArbNews_TreeSafety.pdf
One study found that natural roadside views produce lower levels of motorist stress and frustration compared to built settings. Another study found a decrease in crash rates on urban roads after landscape improvements were made
There is a slowly growing body of evidence suggesting that the inclusion of trees and other streetscape features in the roadside environment may actually reduce crashes and injuries on urban roadways. Here is an overview of current research
Wystarczy podejść do sprawy bez zbędnych emocji i wtedy można normalnie dyskutować. ;)
Wystarczy podejść do sprawy bez zbędnych emocji i wtedy można normalnie dyskutować. ;)
co zrobić żeby bez emocji podchodzić szczegolnie jak ja jestem nerwus, wpierdole 10 tabletek ale to nie jest metoda przeciez..
niestety czlowiek sklada sie z emocji ;/
@osiwiony: Składa się, ale trzeba umieć nad nimi panować, albo chociaż się starać. Też czasem jestem nerwowy, no ale zbędne nerwy nie mogą dyktować człowiekiem. ;)
@osiwiony: Jakiś bug powielił moją wypowiedź a kiedy jedną skasowałem poszły obydwie. Pozwolę sobie zatem podsumować moje uwagi:
-
Piszesz agresywnie jednocześnie obrażając większość tutaj obecnych. Można mieć zastrzeżenia do tego kraju/ludzi/polityków ale jest różnica między konstruktywną krytyką a knajackim językiem i buractwem. Nawet jeżeli masz rację to w taki sposób nikogo nie przekonasz a agresja rodzi agresję.
-
Wrzucaj swoje wpisy do konkretnej grupy. Robi się wtedy porządek, dbamy o poziom wpisów, unikamy spamu, gwarantujemy sobie odpowiedź.
- Tak jak napisałem wcześniej, jeżeli aż tak się nie podoba ten kraj to siekierka na drogę.
@osiwiony: ogarnij się trochę. Widzisz, że ta mini społeczność niemal wolna od tego co niechciane, więc po jaką cholerę wprowadzać nikomu niepotrzebne zamieszanie? Popatrz na mnie, aż biję kulturą i pozytywną energią ;-)
@Writer: zastanawiam się czy rowy i ogólne obniżenie terenu w stosunku do drogi nie załatwiłoby problemu. Samochód w rowie nie ucierpi tak jak rozpiżdzony na drzewie, ale zainwestowanie w takie rozwiązanie wymagałoby wykupienia od rolników pasów o szerokości 10 metrów z każdej strony drogi. Drzewa działają na psychę, zwykle jestem przyzwyczajony, że jakieś 5 metrów od drogi sobie rosną a jak raz jechałem na mazury to zaraz przy drodze były konary. Chyba tylko debile by w takich warunkach zapieprzali. ;]