Zauberlehrling
g/Polska

W maju 2012 r. wprowadzono do sprzedaży kilka pakietów wykończenia mieszkań opracowanych przez Patrycję Zaczyńską. Ceny mieszkań wahały się wtedy od 18 do ok. 40 tys. zł za m kw. Ale klienci zainteresowani dobrami luksusowymi nie chcieli kupować kota w worku, a budowa drapacza chmur wciąż jeszcze była nieukończona. Na jesieni 2012 r. sprzedaż wstrzymano. Wznowiono ją po roku, po urządzeniu trzech luksusowaych apartamentów pokazowych. Ceny podniesiono do kosmicznych 65 tys. zł za m kw. Głównie dla efektu PR-owego, chodziło o to, żeby o wieżowcu mówiono jako o najdroższym projekcie apartamentowym w Polsce. Jak przyznała firma w komunikacie, ta strategia okazała się nieskuteczna.

Niesamowite, że strategia polegająca na podniesieniu cen nie zadziałała. Ktoś przeczytał na Wikipedii o efekcie Veblena i zastosował, nie zastanawiając się nad warunkami i sytuacją początkową.

A tu cały artykuł

#