kkb1
g/pogadachy

co to jest ten cały occulus rift, o którym teraz się tak dużo mówi, w związku z kupnem tego czegoś przez bodajże fb?

#
andrzej_gownooki

@kkb1: taki nowy syntetyczny narkotyk

#
MoonAteTheDark

@kkb1: ale są pytania, które można sb wygooglować ziomuś.

#
kkb1

@andrzej_gownooki: wiedziałem, że to jakieś złe rzeczy, okkultus, czyli okultystyczny

#
kkb1

@MoonAteTheDark: ale ja chcę poznać opinię ludu

#
MoonAteTheDark

co to jest

@kkb1:

#
Writer

@kkb1: taki hełm co nakładasz na czerep i wydaje Ci się, że jesteś w innym, wirtualnym świecie. Sugerowane zastosowania: gry z widokiem first person, pornografia typu POV.

Reakcje ludzi którzy z tego korzystali (źródło: YouTube): wow, amazing, triple rainbow!

#
kalmanawardze

@kkb1: wreszcie pytanie, w którym mogę się wykazać :D Bawiłem się wersją developerską przez kilka godzin dzięki znajomemu, który ma za dużo pieniędzy i w tą jeszcze bardzo ubogą wersję również się zaopatrzył.

Otóż occulus to wreszcie pierwsze narzędzie dające nadzieję na bycie oczami w rozgrywce. Wcześniej próbowali to robić, bo pomysł nie jest nowy, wręcz starszy niż automaty do gier. Ale zawsze były to albo ciężkie jak cholera gówna, albo nie dawało nic poza wkurwieniem jakbyś oglądał małe lcd przy twarzy.

Occulus już w tej wersji mnie oniemiał. Zajebiste uczucie, zwyczajnie twoje oczy są oczami w grze, mózg totalnie oszukany i przenosisz się do wirtualnego świata. Niestety obecne porty dla podglądu są słabe, więc można się spodziewać i 100x lepszej jakości no i przede wszystkim gier przystosowanych pod to. Np jakiś Skryrim czy stalker w którym będziesz się czuł faktycznie jakbyś przemierzał te tereny. Póki co mega problemem jest fakt, że mózg jest tak oszukany, że przy bardziej dynamicznej grze boli głowa i zbiera się na wymioty. Nawet na prymitywnym symulatorze rollecoastera wytrzymałem jakieś 20 sekund, inaczej bym zwymiotował (a normalnie nie mam takich problemów). Ponoć dlatego, że głowie nie zgadzają się informacje z błędnika i z oczu. Ciekawe jak rozwiążą. Jednak jeśli nic nie spierdolą, to jak dla mnie rewolucja. Jeszcze kwestia wpływu na wzrok, ale jeśli te dwa problemy zostaną rozwiązane, to będzie ekstra i możliwe, że już niedługo będzie to standardowy bajer przede wszystkim graczy.

#
kkb1

@kalmanawardze: i dlatego wolę zapytać na strimsie, niż męczyć google i przeczytać parę suchych zdań :)

#
Writer

@kalmanawardze: Słyszałem, że w nowej wersji zminimalizowali nudności, ale czy to potwierdzone info i jak to zrobili, to nie wiem. Tak z pamięci piszę.

#
lamaro

@Writer: Masz rację, dorzucili kamerkę do śledzenia pozycji. Nowa wersja ma też full hd (oled). Iribe planuje wydanie Oculusa z 4K (cholera wie po co), poprzednio był LCD z marną rozdziałką. Jest też spora różnica z lagiem między control box => okularki.

#
kalmanawardze

@lamaro: 4k pewnie dla fotorealistyczności przy innych rodzajach zabawy. A wiesz może jak działa owa kamerka i co zmienia w tym odczuciu? Zastanawiałem się nad tym i nie wiem jak można temu problemowi zaradzić.

#
lamaro

@kalmanawardze: kamerka jest tylko w prototypie, ma śledzić orbitę ruchu głowy (czyli np wychylanie się z zasłon) w SDK nie wygląda to jeszcze niestety kolorowo.

Fotorealistyczność jest w porządku. W przypadku Oculusa wymagany jest jednak mniejszy lag (aktualnie 28-34ms), bo to głównie on powodował problemy z nudnościami. Dlatego niekoniecznie będzie służyć mu wyższa rozdzielczość... ale w zasadzie czego mamy wymagać od 5.6 inchowych ekranów?

#
kalmanawardze

@lamaro: z moich doświadczeń lag nie był żadnym problemem jeśli chodzi o mdłości. Na wymienionym rollercoasterze nie robiłem nic tylko oglądałem, a wrażenia moje jak i innych były podobne - rzyg.

#