
Jak wykorzystałem Stack Overflow i GitHub, żeby dostać wymarzoną pracę przed 19 urodzinami bez studiów
Cześć, jestem Daniel. Mam 18 lat. Nie mam studiów w IT. W maju napisałem maturę. Mam dwie wymarzone, bardzo dobrze płatne prace. Jestem front-end developerem na pełen etat i zdalnym konsultantem Ember.js w niepełnym wymiarze godzin.

Jak programować obiektowo? cz. 9 – klasy abstrakcyjne
Po kilku artykułach przyszła w końcu pora na bardzo kontrowersyjną strukturę, a mianowicie na klasy abstrakcyjne. Dlaczego kontrowersyjna? Tak jak interfejsy, abstrakcje również dają programiście spore możliwości. Jednak w przeciwieństwie do…
0 comments programowanie nrm webmastah.pl 0

Pułapki pracy zdalnej
Jeśli jesteś programistą, grafikiem, piszesz teksty lub serwery jedzą ci z ręki, to prawdopodobnie nie masz problemu ze znalezieniem pracy zdalnej. Prawdopodobnie, bo często okazuje się, że może nie być tak różowo, jak się wydaje. Coraz częściej mam …
0 comments Praca nrm webmastah.pl 0

Jak programować obiektowo? cz. 7 – final
Ale o co tyle szumu? Do czego możemy wykorzystać słowo final? Do ograniczenia dalszego dziedziczenia bądź nadpisywania metody. Informuje ono (i chroni), że dana wersja klasy/metody jest wersją ostateczną i nikt nie powinien nigdy jej nadpisywać. Czy…
0 comments programowanie nrm webmastah.pl 0

Jak programować obiektowo? cz. 5 – ach ten static…
We wpisie dotyczącym metod wspomniałem m.in. o metodach statycznych oraz wspominałem również, że do tego tematu jeszcze wrócimy. Dzisiaj przyszła na to pora. Jednak nie skupię się jedynie na metodach. Omówimy sobie również statyczne atrybuty i…
0 comments programowanie nrm webmastah.pl 0

Jak programować obiektowo? cz. 4 – metod ciąg dalszy
Sporo czasu minęło od ostatniego wpisu z serii i chciałbym Was za to serdecznie przeprosić. Zdaję sobie sprawę z tego, że wielu z Was pewnie już przyjęło za pewnik, że kolejny się nie pojawi i będzie to jeszcze jedna seria, której autor nie zaczął…
0 comments programowanie nrm webmastah.pl 0

Dlaczego ktoś grzebał w moim kodzie i co z tego wyniknęło
W poprzednim artykule z tej serii opisaliśmy jak można korzystać z feedbacku aby stać się lepszym developerem i człowiekiem. Tym razem, odpowiadając na wasze komentarze, opiszemy RevYou - system który umożliwia poprawę naszych umiejętności kodowania…
0 comments webmastah nrm webmastah.pl 0

Testy jednostkowe z PHPUnit oraz Mockery
Jedną z głównych zasad dobrych testów jednostkowych jest izolacja. Jak w takim razie poradzić sobie z różnymi zależnościami? Z pomocą przychodzi nam Mockery – narzędzie do imitacji obiektów. Głównym celem izolacji jest testowanie tylko jednej…
0 comments webmastah nrm webmastah.pl 0

Developer prawdę ci powie - feedback w firmie IT
Poniższy tekst jest pierwszym z serii artykułów, mających na celu przybliżenie czytelnikom elementów systemu zbierania i wykorzystywania feedbacku, który wdrożyliśmy w naszej firmie. Być może zdarzyło ci się otrzymać feedback, który wzbudził w tobie…
0 comments webmastah nrm webmastah.pl 0

Sejm przegłosował ozusowanie umów zleceń
Od 1 stycznia 2016 wszystkie umowy zlecenia będą objęte obowiązkową składką ZUS. Sejm przegłosował dziś wprowadzenie zmian w późniejszym terminie. Zła wiadomość dla zasiadających w radach nadzorczych. Ich dochody będą ozusowane już od 1 stycznia 2015
0 comments Polska nrm forbes.pl 0

10 rzeczy które uczynią cię gorszym programistą
W sieci można znaleźć dużo materiałów na temat tego jak stać się lepszym programistą. Ja postanowiłem podejść do tego problemu z przeciwnej strony. Przedstawiam Wam listę 10 rzeczy, które sprawią że na pewno staniecie się gorszymi programistami. 1…
0 comments programowanie nrm webmastah.pl 0

Prosty efekt parallax
Niewątpliwie jednym z najpopularniejszych upiększaczy naszych stron w ostatnim czasie jest efekt parallax. W skrócie polega na tym, że fragment strony przesuwa się z inną prędkością niż pozostałe, co daje pewne złudzenie trójwymiarowości. Wbrew…
3 comments webmastah nrm webmastah.pl 0

dBConf – pierwszy polski zlot bazodanowców
Już w ostatni weekend października odbędzie się konferencja przeznaczona dla specjalistów i miłośników szeroko pojętych środowisk bazodanowych. Na krótki wywiad dał się namówić Dariusz Grzesista, główny organizator konferencji i prezes PLUG. …
0 comments webmastah nrm webmastah.pl 0

Jak zgłaszać błędy i dokumentować przypadki niewłaściwego funkcjonowania serwisu www?
Każdy z nas – użytkowników sieci – spotykał się nie raz z błędami, problemami i zaskakującym zachowaniem aplikacji. Jedni ignorują napotkaną przeszkodę, inni na zawsze żegnają się z daną stroną bądź programem. Jest też grupa użytkowników…
0 comments webdev nrm webmastah.pl 0