HadronsCollidor
g/Informatyka

Załóżmy, że mam jakieś kilka tysięcy ćwiczeń, podzielonych na jakieś kategorie (np. PAMIĘĆ, KONCENTRACJA, MOWA) oraz oznaczone inicjałami autora. Chcę je jakoś cwanie oznaczyć tak, żeby łatwo mi się je segregowało i docierało do każdego z osobna. Jak into zrobienie czegoś takiego? Super sztuczki z bazami danych w excelu? XD Niech ktoś pomoże, stawiam piwo.

#
lothar1410

@HadronsCollidor: baz danych się nie robi w excelu.

#
HadronsCollidor

@lothar1410: Tyle to ja też wiem.

#
lothar1410

@HadronsCollidor: znaczy jakby to rozłożyć na tabelki to tworzysz tabelę Cwiczenia - ID, ID_AUTOR, KATEGORIA. Dorabiasz potem do ID_AUTOR inicjały, do KATEGORIA te twoje 3 kategorie. Na koniec dajesz zapytanie, że chcesz cwiczenia danego autora z danej kategorii i finito. Nic lepszego chyba nie mam na głowie.

#
jebiemnieto

@HadronsCollidor: @lothar1410: Access do tego idealny <3

#
lothar1410

@jebiemnieto: e tam, możesz się nabijać, ale dla jego zastosowania to nawet access by wystarczył. To nie będzie baza na miliony rekordów raczej.

#
jebiemnieto

@lothar1410: Nie nabijam się. Napisałem właśnie, że access idealny. No bo do takich rzeczy służy.

#
HadronsCollidor

@jebiemnieto: @lothar1410: Właśnie w tym sęk, że nie mogę użyć accessa ;_;

#
lamaro

@HadronsCollidor: to zainstaluj sobie xamppa czy inny pakiet z mysql i oprzyj się na tym.

#
HadronsCollidor

@lamaro: a mogę go wykorzystać w firmie? W sensie nie jest to pakiet, który jest darmowy, ale tylko do użytku niekomercjalnego? Bo w tym tkwi problem, że moja promotorka kupiła na firmę office'a, ale bez accessa i teraz kombinuję jak wykombinować bazę danych bez programu do baz danych ;_;

#
lamaro

@HadronsCollidor: mysql jest open source. Jak chcesz coś bardziej biurowego - dlaczego nie użyjesz Open Office "base"? Funkcjonalnością nie różni się zbytnio od Office, jest tylko trochę drewniany (a i kwerendy ssą). Kwestia taka - co masz na myśli przez późniejszy użytek i do czego ma służyć ta baza.

#