@Kuraito: Bo oryginalnie jest to czarny jednak ze wzgledu na przepalenie i kolor swiatla wyglada na brazowy.
Parę rzeczy się nałożyło w tym wypadku. Po pierwsze po zdjęciu informacji o kolorze (zwykła desaturacja) i sprawdzeniu kroplomierzem koloru sukienki okaże się, ze jest to prawie idealnie "50% grey" przez co w zależności od otoczenia zdjęcia będzie albo wydawać się jaśniejszy od tła, albo ciemniejszy. http://i.imgur.com/2VSmE1w.jpg
Po drugie percepcja zależy od pierwszych założeń naszego procesora na temat tego co widzi. Impulsy do obróbki świadomej dostajemy już zmodyfikowane i zinterpretowane. Sukienka ma idący przez całą długość jaśniejszy pas, który może wskazywać na dwie rzeczy, albo to materiał jest błyszczący i na nim jest już niebłyszcząca koronka wtedy koronka będzie zinterpretowana jako czarna a sam materiał jako "błyszczący niebieski": http://i.imgur.com/or3L7Xe.jpg
Druga możliwa interpretacja to taka, że błyszczący pas idzie przez całą długość, ale koronka nie tylko prześwituje, ale sama też mocno odbija światło czyli musi być złota. Dekold też jest wtedy ze złotego materiału. Skoro ona jest złota to materiał pod nią musi być jasny bo jest między nimi spory kontrast: http://i.imgur.com/z4ptCVi.jpg
Wrażenie bieli może potęgować obecność niebieskiego. Czy ktoś jeszcze pamięta dodawanie ultramaryny do prania firanek czy do białej farby by nadać bieli więcej bieli?
Kolejny element to balans bieli. W aparacie ustawienie balansu na światło sodowe, robienie zdjęć w normalnych warunkach zaowocuje fotkami z wyraźnym niebieskim. Tak samo robienie zdjęć z WB ustawionym na świetlówkę zaowocuje mocno ocieplonymi barwami w warunkach normalnych. Teraz to co widzimy na zdjęciu zależy od podjętej przez procesor decyzji na temat kompensacji kolorów w zależności od rodzaju oświetlenia. Olewając kolor a skupiając się tylko na modyfikacji kanałów możemy uzyskać to http://i.imgur.com/JChQYRU.jpg jeśli użyjemy naszego wbudowanego WB na światło zimne, albo to http://i.imgur.com/WZxrlan.jpg jeśli będziemy kompensować oświetlenie ciepłe.
Analizując otoczenie, czyli widząc, że fotka jest cyknięta w pomieszczeniu z dużymi oknami (witryna sklepowa) i jest przepalona to uzyskamy obraz taki: http://i.imgur.com/OHVJNHM.jpg
Comments
Widziałem to zdjęcie kilka razy i nie rozumiem, jak można pomyśleć, że ta sukienka jest czarno-niebieska.
Poza tym złe zdjęcie i tyle.
@Kuraito: Dla mnie cały czas była niebiesko-czarna.
@borysses: O ile po badaniu GIMP-em niebieski jestem w stanie zrozumieć, o tyle czarny nie mieści mi się w głowie.
@Kuraito: Bo oryginalnie jest to czarny jednak ze wzgledu na przepalenie i kolor swiatla wyglada na brazowy.
Parę rzeczy się nałożyło w tym wypadku. Po pierwsze po zdjęciu informacji o kolorze (zwykła desaturacja) i sprawdzeniu kroplomierzem koloru sukienki okaże się, ze jest to prawie idealnie "50% grey" przez co w zależności od otoczenia zdjęcia będzie albo wydawać się jaśniejszy od tła, albo ciemniejszy. http://i.imgur.com/2VSmE1w.jpg
Po drugie percepcja zależy od pierwszych założeń naszego procesora na temat tego co widzi. Impulsy do obróbki świadomej dostajemy już zmodyfikowane i zinterpretowane. Sukienka ma idący przez całą długość jaśniejszy pas, który może wskazywać na dwie rzeczy, albo to materiał jest błyszczący i na nim jest już niebłyszcząca koronka wtedy koronka będzie zinterpretowana jako czarna a sam materiał jako "błyszczący niebieski": http://i.imgur.com/or3L7Xe.jpg
Druga możliwa interpretacja to taka, że błyszczący pas idzie przez całą długość, ale koronka nie tylko prześwituje, ale sama też mocno odbija światło czyli musi być złota. Dekold też jest wtedy ze złotego materiału. Skoro ona jest złota to materiał pod nią musi być jasny bo jest między nimi spory kontrast: http://i.imgur.com/z4ptCVi.jpg
Wrażenie bieli może potęgować obecność niebieskiego. Czy ktoś jeszcze pamięta dodawanie ultramaryny do prania firanek czy do białej farby by nadać bieli więcej bieli?
Kolejny element to balans bieli. W aparacie ustawienie balansu na światło sodowe, robienie zdjęć w normalnych warunkach zaowocuje fotkami z wyraźnym niebieskim. Tak samo robienie zdjęć z WB ustawionym na świetlówkę zaowocuje mocno ocieplonymi barwami w warunkach normalnych. Teraz to co widzimy na zdjęciu zależy od podjętej przez procesor decyzji na temat kompensacji kolorów w zależności od rodzaju oświetlenia. Olewając kolor a skupiając się tylko na modyfikacji kanałów możemy uzyskać to http://i.imgur.com/JChQYRU.jpg jeśli użyjemy naszego wbudowanego WB na światło zimne, albo to http://i.imgur.com/WZxrlan.jpg jeśli będziemy kompensować oświetlenie ciepłe.
Analizując otoczenie, czyli widząc, że fotka jest cyknięta w pomieszczeniu z dużymi oknami (witryna sklepowa) i jest przepalona to uzyskamy obraz taki: http://i.imgur.com/OHVJNHM.jpg
Jakiego koloru jest jest środkowy klocek?
http://i.stack.imgur.com/x50Jc.jpg
@borysses: Ale ten klocek co nie jest w żadnej ramce? Jak ten, to biały.
@Kuraito: Ehhh, w sensie srodkowy klocek w obu konstrukcjach, ten o krzyzowym ksztalcie.
@borysses: No to na lewym niebieski, a na prawym żółty.
@Kuraito: Oba są szare.