Wkurza mnie to: dlaczego mobilne, mocno okrojone wersje współczesnych stron blokują zoom?! Skąd się wziął w ogóle ten pomysł?
Dostaję stronę uproszczoną, ładnie wyglądającą na telefonie, ale ... nie mogę zoomować. Więc jestem skazany na gówniane małe literki i małe linki niemożliwe do trafienia... dlaczego?
@szarak: Bo maja takie cos:
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1, maximum-scale=1">
@szarak: Pewnie by sie wszystko rozjechalo przy zoomie. Jak zablokuja, to wyglada tak samo na kazdym ekranie i maja problem z glowy. Mniej roboty. Klient pewnie ma odpowiedni ekran do testowania i mu sie podoba.
@szarak: Bardziej leniwym, niz bezmyslnym. Skoro klient zaakceptowal i zaplacil, to o co chodzi? Kilent zadowolony.
@jkl: ale jego klient wkurwiony... Ostatnio mam kilka starych serwisów, które dorobiły się responsive design. SUPER! Zajęło to 6 lat na zbudowanie strony dla komórek, ale jest. Szkoda, że 70% jest fajne (serio), a 30% całkowicie niedostępne, nielogiczne i odbiera chęć życia.
Chyba powinienem przenieść ten wątek do g/narzekaj :)
@szarak: Zoom powinien byc wylaczony tylko w pewnych uzasadnionych przypadkach. I powinny byc to wyjatki. Przeciez nie wiemy jakie dpi i jakie rozmiary bedzie miec urzadzenie usera, nie wiemy czy nie ma problemow ze wzrokiem itd.
Tylko leniuszki i lamerzy go wylaczaja. Zoom jest problematyczny jesli struktura kontentu jest zla, za wiele elementow ma pozycje absolute, typografia nie jest prawdziwie responsywna tylko ustawiana na sztywno w poszczegolnych media queries za pomoca px-ów.
@jkl: nie zawsze mowa o stronach firmowych. Obserwuję teraz jedną większą grę RPG, która od 5 lat budowała stronę responsive... klient i dev to Ci sami ludzie. Kupę pracy, czekali z release grube LATA, wszystko po to, żeby poprawić usability. Jak patrzę na niektóre rozwiązania to mam wrażenie, że zrobili je żeby mnie zdenerwować...
@Deep: @borysses: @jkl: @akerro: chciałem im to zgłosić jako bug, ale są jeszcze przebieglejsi
Pokaż ukrytą treśćczyli debileniż myślałem: co robi "rozsądny" developer po wdrożeniu największych zmian w dużym serwisie od ... 9 lat (ever)?
Zamyka dział BUGs :):) Ale "tylko na tydzień, dwa", "By pozwolić użytkownikom przywyknąć do nowej wersji, żeby nie zgłaszali błędów /on the fly/".
KUR....zapiał. Developerom nigdy nie powinno się dawać dużej władzy, tym bardziej jeśli są dobrze opłacani.