O jak potwornie fermentuję...
Minimalne wymagania sprzętowe:
Procesor: Core2 Duo E4400 @ 2.0 GHz lub Athlon64 X2 3800+ @ 2.0 GHz
Karta grafiki: GeForce 8800GT lub Radeon HD2900 (256MB VRAM lub więcej z Shader Model 4.0)
DirectX: 10
Pamięć: 2 GB RAM,
System operacyjny: Windows 7 SP1, Windows 8, Windows 8.1 (wersja 32- lub 64-bitowa)
Zalecane wymagania sprzętowe:
Procesor: Core2 Duo E6600 @ 2.4 GHz lub Athlon64 X2 5600+ @ 2.8 Ghz
Karta grafiki: GeForce 9800GT lub AMD Radeon HD3870 (512MB VRAM z Shader Model 5.0)
DirectX: 10
Pamięć: 3 GB RAM,
System operacyjny: Windows 7 SP1, Windows 8, Windows 8.1 (wersja 32- lub 64-bitowa)
Jak myślita co to za cudo elektronicznej rozrywki ma takie wymagania...
@Zian: HOMM3 HD...
Jak zrobienie sprajtów w większej rozdziałce i dodanie kilku klatek animacji powoduje, że zamiast 133 MHz i 32MB RAM musi to być przynajmniej 2 gigowy proc i dwa giga ramu w minimalnych? I po chuj DX10?
@borysses: O ja pierdykam, jaka fuszerka. :O Albo dogadali się z producentami sprzętu, znaczy spisek.
@Zian: Raczej napisali na wyrost. Poza tym:
GeForce 8800GT lub Radeon HD2900
Mam mocniejszą zintegrowaną kartę w płycie głównej.
@Zian: Najlepsza jest ta grafa... Po diabła SM 4.0? Chyba tylko po to by nie dało się się uruchomić na starszych grafach czy laptopach. No i i tak nie wiem po co akceleracja do tego z karta DX10 skoro Direct2D został włączony do DX dopiero w wersji 11...
@borysses: W każdym razie kisnę z tych wymagań. Jak będę miał możliwość, to chyba aż to ściągnę i przetestuje na jakimś słabym sprzęcie. :D
@Kuraito: To jest gra 2D i jeżeli nie masz modelu z DX11 to nie ma znaczenia czy jedziesz na GF serii 4 czy 9.
@borysses: Wiem, ale aż mi się nie chce wierzyć, że uruchomienie tego na jakichś starych rzeczach będzie niemożliwe.
Tymczasem...
Zalecane wymagania Might & Magic Heroes VI:
Procesor: Pentium Core 2 Duo E6400 2 GHz lub Athlon II X2 240 2,8 GHz
Karta graficzna: GeForce 8800 GTX lub ATI Radeon HD 3870 z 1GB
Pamięć RAM: 2GB
8 GB miejsca na twardym dysku
DX 9, Shader Model 3.0
@Kuraito: A uwierzysz, że AoE2HD laguje?
Pierwotne wymagania: http://gamesystemrequirements.com/games.php?id=385 Pentium 166MHz or higher processor, 32 MB of RAM
Ja miałem Celeron 333 MHz i 32MB RAM i choć na chwilę nie było zaciachu.
@Kuraito: Nope.
Shader Model 4 is a superset of the capabilities in Shader Model 3, except that Shader Model 4 doesn't support the features in Shader Model 1. It has been designed using a common-shader core that gives a common set of features to all programmable shaders, which are only programmable using HLSL.
@borysses: Ehhh... Bo gdzieś na jakichś forach naczytałem się, że Shader Modeli nie ma na Androidzie i dlatego nie wierzyłem, że to nie będzie bez nich działać.
Ciekawe, gdzie oni to wykorzystali. Chyba gra robi coś w tle, żeby mieć czym wykorzystać ten procesor. xD
Są różne modele shaderów:
RSL - RenderMan Shading Language (fragment standardu RiSpec),
VEX - Vector Expression (bliski językowi RSL, język renderera Side Effects Mantra),
GLSL – OpenGL Shading Language (fragment standardu OpenGL),
HLSL – High Level Shading Language (język cieniowania biblioteki DirectX),
Cg – C for graphics (opracowany przez firmę nVidia),
OSL - Open Shading Language (standard opracowany przez firmę Sony Pictures Imageworks na licencji BSD).
Tak czy inaczej jest to bez sensu bo ta gra nie używa shaderów, może gdyby zrobili ją 3D i użyli cell shading do nadania wyglądu 2D, albo dynamicznego osietlenia i cieni to owszem.