Obok HOMM3 nie mogę przejść obojętnie. Ech te nieprzespane noce :D. Warto nadmienić, że społeczność nadal jest bardzo aktywna i tworzy coraz to nowsze mody do niej. Tutaj znajduje się największa społeczność HOMM3: http://heroescommunity.com/
Polecam również stronę zawierającą mapy do HOMM3 oraz nowszych wersji HOMM(cały czas pojawiają się nowe): http://maps4heroes.com/
Należy również wspomnieć o tworzonym silniku do HOMM3 o nazwie vcmi, który jest wydany na licencji open source. Ma on ułatwić tworzenie nowych modów i zawierać inne ciekawe cechy. Nadal jest on mocno rozwijany, prace nad nim trwają już dość długo i nie wiadomo kiedy pojawi się jego stabilna wersja. Oczywiście pograć na jakiś mniej złożonych mapach można: http://forum.vcmi.eu/portal.php
P.S. Grałem kiedyś w HOMM5, ale w ogóle mnie do siebie nie przekonał. Po prostu grafika 3D w tego typu grach mi nie leży.
@Jasiek: P.S. Komentarz podzielony na cztery części, bo jest ograniczenie do 1000 znaków. Mam nadzieję że Cię nie zanudziłem, bo zapewne tylko Ty przeczytasz ten komentarz :D. To prawda, że mnie poniosło przy pisaniu tylu komentarzy :D
Obok HOMM3 nie mogę przejść obojętnie. Ech te nieprzespane noce :D. Warto nadmienić, że społeczność nadal jest bardzo aktywna i tworzy coraz to nowsze mody do niej. Tutaj znajduje się największa społeczność HOMM3: http://heroescommunity.com/
Polecam również stronę zawierającą mapy do HOMM3 oraz nowszych wersji HOMM(cały czas pojawiają się nowe): http://maps4heroes.com/
Należy również wspomnieć o tworzonym silniku do HOMM3 o nazwie vcmi, który jest wydany na licencji open source. Ma on ułatwić tworzenie nowych modów i zawierać inne ciekawe cechy. Nadal jest on mocno rozwijany, prace nad nim trwają już dość długo i nie wiadomo kiedy pojawi się jego stabilna wersja. Oczywiście pograć na jakiś mniej złożonych mapach można: http://forum.vcmi.eu/portal.php
P.S. Grałem kiedyś w HOMM5, ale w ogóle mnie do siebie nie przekonał. Po prostu grafika 3D w tego typu grach mi nie leży.
- W końcu należy wspomnieć o VCMI, czyli tworzonym silniku do HOMM3. Jest on nadzieją wielu fanów i moderów, aby w końcu przezwyciężyć ograniczenia starego silnika gry i bez korzystania z inżynierii wstecznej w prosty sposób tworzyć nowe dodatki do HOMM3. Projekt stworzony i prowadzony jest przez polskiego studenta AGH (tutaj znajduje się stary wywiad z nim), którego obecnie czynnie wspiera trzech innych programistów (dwoje jest z zagranicy). Projekt jest tworzony już dość długo, ale nie ma się co dziwić, ponieważ oni robią to w wolnych godzinach (pasją jest dla nich HOMM3). Wielu już skazywało na śmierć ten projekt, ale on wciąż trwa i coraz to nowsze rzeczy są do niego wprowadzane (m.in. ostatnio menadżer modów). Miejmy nadzieję, że im sie to w końcy uda :).
Obok HOMM3 nie mogę przejść obojętnie. Ech te nieprzespane noce :D. Warto nadmienić, że społeczność nadal jest bardzo aktywna i tworzy coraz to nowsze mody do niej. Tutaj znajduje się największa społeczność HOMM3: http://heroescommunity.com/
Polecam również stronę zawierającą mapy do HOMM3 oraz nowszych wersji HOMM(cały czas pojawiają się nowe): http://maps4heroes.com/
Należy również wspomnieć o tworzonym silniku do HOMM3 o nazwie vcmi, który jest wydany na licencji open source. Ma on ułatwić tworzenie nowych modów i zawierać inne ciekawe cechy. Nadal jest on mocno rozwijany, prace nad nim trwają już dość długo i nie wiadomo kiedy pojawi się jego stabilna wersja. Oczywiście pograć na jakiś mniej złożonych mapach można: http://forum.vcmi.eu/portal.php
P.S. Grałem kiedyś w HOMM5, ale w ogóle mnie do siebie nie przekonał. Po prostu grafika 3D w tego typu grach mi nie leży.
- Nie można nie wspomnieć o długo oczekiwany Horn of The Abbys (swego czasu wielu uważało, że nigdy nie powstanie, premiera się strasznie przedłużała, konflikty w zespole developerów się pojawiały). Jest to niezależny dodatek od WOG oraz ERA, również oparty na inżynierii wstecznej silnika HOMM3. Obecnie jest tylko w rosyjskiej wersji językowej (nie wiadomo kiedy będzie wersja angielska). Nie da się ukryć, że grafika jednostek jest przepiękna. Tutaj link do jednostek.
Obok HOMM3 nie mogę przejść obojętnie. Ech te nieprzespane noce :D. Warto nadmienić, że społeczność nadal jest bardzo aktywna i tworzy coraz to nowsze mody do niej. Tutaj znajduje się największa społeczność HOMM3: http://heroescommunity.com/
Polecam również stronę zawierającą mapy do HOMM3 oraz nowszych wersji HOMM(cały czas pojawiają się nowe): http://maps4heroes.com/
Należy również wspomnieć o tworzonym silniku do HOMM3 o nazwie vcmi, który jest wydany na licencji open source. Ma on ułatwić tworzenie nowych modów i zawierać inne ciekawe cechy. Nadal jest on mocno rozwijany, prace nad nim trwają już dość długo i nie wiadomo kiedy pojawi się jego stabilna wersja. Oczywiście pograć na jakiś mniej złożonych mapach można: http://forum.vcmi.eu/portal.php
P.S. Grałem kiedyś w HOMM5, ale w ogóle mnie do siebie nie przekonał. Po prostu grafika 3D w tego typu grach mi nie leży.
@Jasiek: Jak będziesz kiedyś pisał o HOMM3 i jego dodatkach to mogę Cię trochę naprowadzić. Nie da się ukryć, że nowi gracze mniej się nią interesują i wydaje mi się, że tylko ostali się tylko weterani. Są trzy ważne rzeczy o których trzeba byłoby wspomnieć:
- Obecnie nie instaluje się czystego WOG tylko menadżer modów o nazwie ERA, który już w sobie zawiera WOG jako mod (można go z łatwością wyłączyć), ale również jest podstawą dla innych modów (lista 60 modów dla ERA, które w większości są mapami do gry). Zawiera również wiele przydatnych narzędzi dla moderów.
@duxet: Chciałem dodać z miniaturką, ale po jej wybraniu i zaakceptowaniu pojawia się komunikat "Whoops, looks like something went wrong.". Nie mogę również usunąć i dodać ponownie znalezisko (nic się nie dzieje przy usuwaniu). Może pomimo tych niedogodności ktoś będzie zainteresowany znaleziskiem.