sens
g/CozienaProfdyuktywnoscINfrmtyczn

remderuje sb mapki z GTA2 w babylon JS, prosto z pliczków gry. Docelowo bendzie to edytor do mapek

https://i.imgur.com/ndzbOD2.jpeg

ofc trochę tekstur poobracanych i źle zmapowanych, nie ma oświetlenia, bo to jeszcze praca w toku

#
sens

@sens: najgorsza robota to w sumie to jebane mapowanie tekstur. Mapa jest zdefiniowana mniej więcej coś jak w minikrafcie. 256x256x8 sześcianów, z tym że każdy może przyjmować jeden z ~64 różnych kształtów (coś tam obcięte, coś tam pochylone, w jedną, w drugą stronę etc.)

najpierw próbowałem każdy rodzaj robić jako osobny mesh, ale to robota głupiego, bo jeszcze jest parę rzeczy, których się nie da za bardzo zrobić przy takim podejściu, więc muszę każdą ścianę osobno sobie robić. Chciałem te ściany dla każdego sześcianu skleić potem w jeden mesh, ale ten jebany babylon coś psuje przy składaniu w całość, więc muszę je pchać do sceny osobno.

#
sens

@sens: w ogóle mnie trochę wkurwia ten nacisk na SeKjUrITi w tych API jsowych. Chcesz współdzielić bufor danych między workerami i głównym wątkiem? No możesz ale najpierw dodaj jakieś spierdolone headery w serwerze bo Intel nie potrafił zaprojektować bezpiecznych procesorów. I to pierdolenie się z postmessage, dramat.

W normalnym języku dajesz malloc, potem pointer na twarz i pchasz. Wątek ci może nasrać do bufora w dowolnym momencie jak nie przypilnujesz i dla mnie to jest piękne

#
sens

@sens: albo kurwa canvas. Masz drawImage i putImageData. Czaję różnicę, putImageData podmienia piksele, a drawImage rysuje na wierzchu poprzedniego stanu. Tylko NK mi powie dlaczego putImageData nie reaguje na transformacje kontekstu i żeby obrócić pierdolony obrazek muszę konwertować dane do ImageBitmap

#
Deykun

Kiedy czytasz sensika

#
sens

@Deykun: ahhh nikt mnie nie rozumie :(

#