Jeśli o mnie chodzi, to tylko natura: fauna, flora, krajobrazy... Wszystko, co koi zmęczone oczy i wywołuje uśmiech na twarzy.
Powitawszy... a kojarzysz wszystkich? ;) Po prostu bywam dość nieregularnie i może właśnie dlatego i częściej czytam i klikam niż publikuje czy komentuję.
Nie renderuj w Zbrushu, bo ten program się do tego zwyczajnie nie nadaje. GoZ (ewentualnie zwyczajny eksport do obj, ale pierw przejedź wtyczką Decimation Master ażeby pozbyć się "kilku" zbędnych trójkątów) i śmiało do czegoś sensownego (polecam C4D, moduł włosów jest znacznie sensowniejszy niż fibersy [?] z Zbrusha) , a jak masz mocny sprzęt to jakiś Octane, czy Lux renderer. A i z tego co się orientuję, to Zbrush ma materiał z SSS dla skóry, więc chyba warto z niego korzystać jeśli chce się wiarygodny podgląd z Zbrusha.
Do tego masz tonu artefaktów spowodowanych prawdopodobnie przez fibermesh, kiepsko ustawiona kamera, sam goryl niemal żadnych detali nie ma (w końcu po to zbrusha się używa), światło także wydaje się być podstawowe.
Jeśli to pierwsza praca w Zbrushu to niech będzie, ale długa droga przed Tobą. A i jeśli chcesz się "bawić", to jednak odradzam używanie Zbrusha. Mudbox jest znacznie łatwiejszy w obsłudze, a taki Sculptris jest darmowy.
Jeszcze taka mała sugestia, choć nie jestem pewny, czy Zbrush w ogóle obsługuje AO, przy renderowaniu, ale... Jeśli tylko czas i sprzęt Ci na to pozwala to renderuj z ambient occlusion, bo to małe pieroństwo dodaje znacznie widocznej głębi: http://i.imgur.com/u0vEZ4G.png
I bierz nerwosol jak chcesz używać Zbrusha ;-)
@pandywarhou: nie znam się na grafice 3d ale postura goryla zlewa się z tłem, mogło tło być jaśniejsze, albo bardziej różnorodne.
Pytanie: bawił się ktoś tabletem i może podzielić się doświadczeniami? Interesują mnie zastosowania do współpracy z CAD
I bardzo dobrze. To w jaki sposób RT został zaimplementowany w AE woła o pomstę do nieba. Nie pozwala na uzyskanie fotorealistycznego efektu, jest zasobożerny a wykorzystanie karty graficznej wiele nie pomaga. Zresztą to był i tak idiotyczny pomysł. Tak samo jak obsługa 3D w fotoszopie... Ani to wydajne, ani efekt nie jest dobry.
Rozwiązanie rendering equation posiłkując się metodą Monte Carlo czy metoda elementów skończonych jest skomplikowanym procesem. Istnieje multum silników renderujących w których w zależności od użytych metod liczenia uzyskuje się lepsze bądź gorsze efekty, ale i tak wszystkie bija rozwiązanie Adobe o całe lata świetlne.
Lepiej zrobic mapę HDR (albo zaimportować do programu 3D ustawienia świateł) z lokacji w której ma pojawić się renderowany obiekt, wyrenderować uzywając Vraya, Maxwella, Octane czy RedShifta (czy innego dowolnego profesjonalnego narzedzia do renderingu) a potem łączyć w postprodukcji... Szybciej, lepiej i wydajniej.
Co jak co, ale Adobe odpierdala takie maniany ostatnio (ostatnie 5 lat), ze to aż strach. Wsparcie CUDA i OpenCL to jakaś kpina, właściwe żeby wspomagać się grafą w sposób efektywny trzeba samemu pisać dodatki pod pixel bending toolkit ;__;
@only_spam: tylko pytanko, czy to są faktycznie tekstury, czy czyjeś prace nazwane teksturami. Pamiętam kiedyś na graffice robiliśmy właśnie krucjatę przeciwko takim akcjom.
Swoją drogą dużo tekstur jest też na deviantarcie: http://www.deviantart.com/resources/
Oczywiście pomijam dodatki do programów.
@borysses Pierwszą animacją trójwymiarową była stworzona w latach 60tych przez Michaela Nolla - "Hypercube".
https://www.youtube.com/watch?v=iXYXuHVTS_k
Jest i polski akcent
The wrapper does not working with never Quake engines, that is where Techland comes in. Techland developed Crime Cities which came with wrappers for some graphics card without OpenGl support. Thanks to them I could even run Quake 2, though with similar bugs/restriction.
na co komu takie znaczne karty?