only_spam
g/Gamedev

Doszedłem do wniosku, że mogę się pochwalić odrobinę. Otóż, jako że fascynuję się gamedevem, od kilku lat próbuję napisać gierkę RPG, no i w ciągu kilku lat dojrzał pewien pomysł, więc zacząłem jego realizację. Idzie to dość opornie, nawet bardzo, ale kodzę w sumie po godzinach.
Przechodząc do rzeczy, siedzę nad RPGiem w którym świat jest nieograniczony, ilość poziomów nieograniczona i bez głównego questa.
Mam zamiar w grze dać bardzo dużą ilość przedmiotów i bardzo dużą swobodę, czyli można będzie wykopywać surowce, uprawiać ziemię, kupić/wybudować dom, itp itd (trochę minecraftowo)
Wszystko w najlepszej, izometrycznej grafice 2D :D

#
only_spam

Oczywiście jest to tylko zarys, to co tutaj przedstawiłem. Aktualnie siedzę nad ekwipunkiem, a mam jeszcze wieeeeeele roboty do zrobienia ;) Za jakiś czas pewnie jakieś screeny zacznę wrzucać :)

#
Karramba

@only_spam: przyjąłem, zacząłem subskrybować grupę, powodzenia :)

PS: będzie rozwój technologiczny?

#
only_spam

@Karramba: technologiczny, tzn?

#
wysuszony

@only_spam: Widok jak w Minicrafcie?

#
only_spam

@wysuszony: Nie nie, coś jak diablo2 ;)

#
zskk

@only_spam: polaczenie dwarf fortess z wurm online? :P

#
wysuszony

@only_spam: Fajnie byłoby gdybyś zrobił coś jak Hack, Slash, Loot, tyle że nie byłoby turowe.

#
only_spam

@zskk: Nie znam wurm online, a dwarf fortress bardzo słabo, ale coś w okolicach sanboxowego rpg ;)
@wysuszony: Tego też nie znam :D

Dodam jeszcze tylko, że z każdego napotkanego przeciwnika humanoidalnego będzie wypadać jego cały sprzęt (np jeśli miał miecz, tarcze, zbroje, itp, to wszystko) ale ekwipunek postaci będzie bardziej realistyczny (nie będzie można wrzucić miecza czy zbroi płytowej do plecaka ;) )

#
zskk

@only_spam: no wurm online to javowy mmorpg z mozliwoscia pelnego wplywu na teren (mozna przekopac kazdą gore, sciac kazde drzewo etc) craftowania wszystkiego i rozwalania wszystkiego na czesci pierwsze, do tego pierdyliard statystyk, umiejetnosci i takie tam :P

#
only_spam

@zskk: No no, coś koło tego, tyle że z dodatkiem RPG. No i nie wiem jak z online, może uda mi się kiedyś wrzucić na te 8-16 osób.

#
zryty_beret

@only_spam: Tak czy siak grosza Ci nie dam, ale UV za ambicje możesz złapać :)

#
Karramba

@only_spam: technologiczny czyli możliwość tworzenia lepszych przedmiotów (np. stalowych zamiast żelaznych czy z brązu) dostępna jest uprzednim jednorazowym zainwestowaniu iluś tam surowców i czasu w przeprowadzenie badań nad ich produkcją.

#
only_spam

@zryty_beret: Jeśli pójdzie mi dobrze, to wrzucę na steama. Jeśli będzie szło jak krew z nosa, to udostępnię za free i być może jakieś update'y będą szły, jeśli uznam że nie dam rady, to wrzucę na githuba i może ktoś pomoże :D

#
only_spam

@Karramba: Ogólnie mam zamiar rozbudować też umiejętności gracza, czyli właśnie jakieś tworzenie przedmiotów (kowalstwo), ale akurat tej części nie opracowałem :D
Btw. w sklepach będzie można kupować półprodukty, typu trzonek do kilofa (które będą miały swoją losową wytrzymałość), itp, żeby potem składać to wsyzstko w jeden przedmiot, albo rozkładać na części pierwsze.

#
grzegorz_brzeczyszczykiewicz

@only_spam: Może Cię zainteresuje

http://michalak.net.pl/download/Praca_magisterska.pdf

#
wysuszony

@only_spam: Jeśli pójdzie na zintegrowanej grafice i laptopie sprzed kilku lat, a wypuścisz jakąś betę do testów to wołaj.
PS. na Steam potrzebujesz dużo głosów by przejść Greenlight.

#
grzegorz_brzeczyszczykiewicz

@wysuszony: Za niedlugo greenlight ma zostac zdjety ze steama.

#
wysuszony

@grzegorz_brzeczyszczykiewicz: Jak wtedy będzie wyglądał proces dodawania gry na Steam? Mam nadzieję że nie będzie możliwości wrzucić tam każdego badziewia jakie się wyprodukuje :<.

#
only_spam

@grzegorz_brzeczyszczykiewicz: O, dzięki wielkie, genialna praca, przyda mi się na pewno :D

#
grzegorz_brzeczyszczykiewicz

@wysuszony: Greenlight jest patologiczny i tak, wystarczy rozdac 5000 kopii za TAK i badziewie przechodzi. Gabe cos na ostatniej konferencji mowil ze greenlight musi odejsc bo sie nie sprawdza, ja bym strzelal ze steam calkowicie sie otowrzy na devow.

#
only_spam

@wysuszony: Powinno pójść, bo tylko SDL2 będę wykorzystywał. Nie wiem jak z pamięcią (na początku standardowy brak jakiejkolwiek optymalizacji ;) )
Co do steam, wiem, dlatego nie nastawiam się na jakiś większy zysk. Jak będzie problem, to paypal i darowizny ;)

#
grzegorz_brzeczyszczykiewicz

@only_spam: No mialem okazje czytac, dosc ogolna i bez wnikania w specyfikacje za to przyjemnie sie czyta. Daje ogolny poglad jak podejsc do niektorych zagadnien i ktore algorytymy wg autora sa najlepsze do konkretnych zastosowan.

#
wysuszony

@grzegorz_brzeczyszczykiewicz: Szkoda, zawsze to jednak coś trzeba było zrobić, a tak bez Greenlighta to zrobi się pewnie drugi Google Play. Najbardziej patologiczne zjawisko na Steamie to te wszystkie Early Access i inne niedokończone gnioty sprzedawane za pełną kwotę.

#
grzegorz_brzeczyszczykiewicz

@wysuszony: No tez sie tego obawiam, z drugiej strony moze rozbuduja funkcje recenzji i bedzie mozna latwo gnioty odsiac :D

#