W sumie nigdy się nie bawiłem w gemdev i canvas unikałem w js, bo jakieś obce api.
A tak naprawdę w 3 dni od zera postawiłem:
- izometryczną mapkę z ruszaniem się po osiach x,y z kolizjami
- bieda platformówkę z animacją podczas chodzenia
- builder izometrycznej mapki
https://deykun.github.io/games-drawer/blocks
Generalnie te wszystkie koncepty 90s bardzo proste męczyłem się z gekonem żeby łbem odbijał się skacząc pod platformą, ale tak to cokolwiek bym chciał to raczej proste do wydubania. Optymalizacja leży i kwiczy, ale to też co jakiś czas wymyślę i podmieniam.
to zabawne patrzeć jak jeden pojeb drugiego przychlasta wysyła na leczenie
podczas gdy obydwaj zasłużyli na śmierć
Aktualności z projektu na dziś :D Dodałem wstępnie króliki, niestety nieinteraktywne jeszcze :D ale wszystko przede mną, trochę mapa wygląda lepiej, przede wszystkim dzięki libnoise (perlin)
Kawałek terenu: http://oi62.tinypic.com/2zqbnuu.jpg
I kilka kroków wyżej: http://oi57.tinypic.com/1601myb.jpg
Wszystko już się ładnie w tle dogenerowuje, więc mogę powoli przechodzić w interakcję i ożywianie świata :D
No i kolejny etap ukończony:
http://i.imgur.com/eHzF2Wk.png
Nadchodzący feature: trochę życia na mapie :D
@sens: http://strimoid.pl/e/kdt4Oo
Pokaż ukrytą treść mam nadzieję że w swoim studiu gamedev za sprzedane kopie gry :DNo, wczytywanie i zapisywanie cache'owanych map wstępnie działa. Jeszcze tylko jakiś sensowny manager do tego i witaj (prawie)nieskończony świecie :D
@akerro: Ogólnie używam w projekcie c++ (ostatnio c++11) którego uczę się od jakichś 12-13 lat (jak nie dalej) - znam go marnie, bo to tylko była nauka for fun. Dodatkowo SDL2 do grafiki, którego zacząłem męczyć jakieś pół roku temu.
Ogólnie tworzę taki pseudo silnik: renderujący z obsługą ładowania plików, ekwipunku, gui, itp aby móc go w przyszłości dalej rozwijać i wykorzystywać. Więc przy okazji tworzę ten projekt który marzył mi się od kilku lat.
Już wiele razy podchodziłem do stworzenia rpga, czy jakiejkolwiek bardziej rozbudowanej gry, ale zawsze to kończyło niepowidzeniem ;) Ale odkąd zdobyłem doświadczenie jako programista, to teraz całkowicie inaczej podchodzę do projektów, więc i ten projekt idzie mi dużo lepiej ;)
A no i dodatkowo, chujowe tinyxml2 podpiąłem, do mapowania przedmiotów (i plików z mapami - tu np zapisywania)
@dotevo: Jak masz czas to pisz, może akurat wyjdzie z tego jakiś hit :D A sdl2 daje rade, na początku sporo dziwnych zmian, ale idzie się przyzwyczaić. No i wydajnościowo dużo lepiej niż 1.
Hm, napisałem sobie mały projekt do testów libnoise (Perlin) i powoli mi się układa strategia z elementami karcianki :D Niedługo podzielę się screenami ;)
(Niestety, przynajmniej na razie, będzie closed source)
@sens: pentago. Jak skończę to wrzucę. Najważniejsza w niej ma być "sztuczna inteligencja" która ma być nie do pokonania. Wiadomo, drzewo decyzyjne i te sprawy.
@jebiemnieto: Wpadają na ekran, pojawiają się czyli. Od rana walczę z raid1 i ghostem tylko po to żeby mi na koniec rozładowana bateria na biosie rozwaliła wszystko więc mogę ciut nieogarniać.
Doszedłem do wniosku, że mogę się pochwalić odrobinę. Otóż, jako że fascynuję się gamedevem, od kilku lat próbuję napisać gierkę RPG, no i w ciągu kilku lat dojrzał pewien pomysł, więc zacząłem jego realizację. Idzie to dość opornie, nawet bardzo, ale kodzę w sumie po godzinach.
Przechodząc do rzeczy, siedzę nad RPGiem w którym świat jest nieograniczony, ilość poziomów nieograniczona i bez głównego questa.
Mam zamiar w grze dać bardzo dużą ilość przedmiotów i bardzo dużą swobodę, czyli można będzie wykopywać surowce, uprawiać ziemię, kupić/wybudować dom, itp itd (trochę minecraftowo)
Wszystko w najlepszej, izometrycznej grafice 2D :D
@grzegorz_brzeczyszczykiewicz: Szkoda, zawsze to jednak coś trzeba było zrobić, a tak bez Greenlighta to zrobi się pewnie drugi Google Play. Najbardziej patologiczne zjawisko na Steamie to te wszystkie Early Access i inne niedokończone gnioty sprzedawane za pełną kwotę.
@wysuszony: No tez sie tego obawiam, z drugiej strony moze rozbuduja funkcje recenzji i bedzie mozna latwo gnioty odsiac :D
Hej, dawno nic nie robiłem, to sobie coś prostego na Ludum Dare odwaliłem. http://www.ludumdare.com/compo/ludum-dare-28/?action=preview&uid=26780
W ogóle co tam słychać? :)