1 - ile zarabiasz?
2 - najdłuższy maraton?
3 - czy developerzy cię nienawidzą czy tylko za tobą nie przepadają?
4 - czy zdarzyło się, ze testowany produkt wyszedł mimo, ze uważałeś, że jest stertą niedopracowanego łajna?
5 - techland? a jeśli techland to czy to ty Prezes?
- 13-30 pln/h (zależnie od projektu, dnia tygodnia, wyrobionych już godzin. Za granicą [np w Kanadyjskim studiu] zarabia się 11-16$/h
- Oba sezony House of Cards (; [?]
- Hmmmm... Jak te chuje same nie wiedzą co my mamy robić. Ale to też zależy od deva. Ogólnie wygląda to tak, że my im ubliżamy, a oni nam. Love is in the air....
- Zdarza się to nad wyraz często. Jedna z testowanych przeze mnie gier wyszła całkiem niedawno zbierając bardzo chujowe oceny [dodam, że to polska franczyza jest] i jest kupą jakich mało.
Najśmieszniej jest, jak bierzesz już wypuszczony testowany produkt, (Czasem nawet łaskawie dev rozdaje; tak mam swoje Arkham City) sprawdzasz jakiś błąd na crash, czy exploit, a on dalej tam jest. - Na Boga nie! Chociaż odkąd wzięli się za Dying Light...
@Zian:
> Co sądzisz o optymalizacji wydawanych tytułów
Moim zdaniem słowo klucz w obecnych produkcjach. Gdyby nie to dev rzuciłby na pudełku wymagania 32gb ramu, grafika X1500100900 i jak nie masz, to pierdol się, nie pograsz... Dlatego konsole. Obecnie stały się one wyspecjalizowanymi pctami, a i nie rzadko gdzieś tam się czai normalny os.
> kto wg. ciebie dba o jakość kodu?
Niestety przy kodzie pracuję rzadko. Ale na tych kilka razy, które miałem do tego dostęp, mogę powiedzieć, że jest to cholerny bajzel.
Z resztą jak to ma być ogarnięte, jeżeli dev przychodzi na swoją 9-5 job i ma wyjebane w produkt. Chyba, że jest indie devem i robi to z miłości...
@GeraltRedhammer: Tzn obecnie na profesjonalnych testach? U mnie w firmie? Ja się zajmuję? Doprecyzuj plz....
@shish: byłem ciekawy tak ogólnie ile się w Polsce testuje. Dużych gier mało wychodzi, więc pewnie większość to jakieś androidowe?
Mała dygresja odnośnie optymalizacji na przykładzie gry The Evil Within. IMO nowa generacja konsol powinna zawitać na rynek dopiero w 1-2 kwartale tego (2015) roku.
@GeraltRedhammer:
> byłem ciekawy tak ogólnie ile się w Polsce testuje
W samej Warszawie, nie licząc CDP, są trzy poważne, renomowane firmy zajmujące się QA, między innymi gier.
> Dużych gier mało wychodzi
Zależy co rozumiesz, przez dużą grę. Takich Wiedźminów 3 (tytuł AAA) co najmniej kilka, a i niższej jakości, ale nie mniejszego rozmachu wiele... Od co najmniej dwóch lat rynek gier wideo jest większy niż filmowy i telewizyjny.
> więc pewnie większość to jakieś androidowe
Smutna, ale prawda. Największy boom jest na mobilne gry dla casuali. Tak, takich jest najwięcej. Mnie na szczęście udało się zrobić co innego.
@shish: To jak wrażenia z grywalności wiedźmina? Grafika to w sumie drugorzędna sprawa, byle świat był bogaty, a walka miodna :-]
Czy szykuje się coś ala Mount and Blade w kosmosie (Starpoint 2 to niestety wielkie rozczarowanie, chyba nie mial testerów, bo w sumie jakby popracowali nad grywalnością byłby całkiem ok)
@wysuszony:
> Jakie masz wykształcenie?
średnie, w trakcie studiów fil.ang. (kurwa tyle lat się zbierać)
> Tylko testujesz czy bierzesz też udział w tworzeniu?
Niestety głównie testy, ale twórcy potrafią wziąć feedback pod uwagę.
Chociaż wczoraj wpadłem na rewelacyjny pomysł strategicznej, platformówki z mechaniką Feza (która wreszcie miałaby sens) i Disney's Hercules Action Game. Po sesji biorę się za opis...
@GeraltRedhammer:
> To jak wrażenia z grywalności wiedźmina?
Nie mogę za wiele, bo NDA, ale na pewno będą rozwijać po wydaniu, więc coś się ruszy. Na razie jest... Średnio... Oby hype nie osłabł.
@shish: Zdalnie czy tylko na miejscu?
Jak się dostałeś?
Czy masz z tego jakąkolwiek satysfakcję?
Ile godzin dziennie pracujesz?
Czy masz po tym wszystkim dosyć grania na dłuższy czas?
@shish: mam nadzieję, że w grywalności jednak nie będą musieli grzebać po premierze. Ona musi być już bardzo dobra na początku, a potem to już tylko bugi i jakieś dodatkowe rzeczy.
W sumie najbardziej zależy mi na walce, mam nadzieję, że nie pójdą w same comobosy, tylko dadzą coś ala M&B plus specjalne ciosy. Trochę mnie niepokoi opis redów, że wiesiek w walce nie będzie biegał, raczej sobie nie wyobrażam chodzone walki.
Podpowiedz im aby dali możliwość zmiany trudności podczas gry :-) Ja zawsze na początku daję średni aby spokojnie poznać mechanikę gry, a dopiero po paru godzinach daję najtrudniejszy. Raczej nie gram w grę 2 razy.
@spam_only:
> Zdalnie czy tylko na miejscu?
Na miejscu/Zdalnie/Na miejscu. Zależy co, czy firma udostępnia sprzęt (bo nie pozwolą Ci na własnym... Ojjj nieeee)
> Jak się dostałeś?
Z urzędu pracy. Nie żartuję. Serio. Wiem, że nie wierzycie, ale poważnie na stronie UP było ogłoszenie. Dwa dni później już pracowałem.
Poprzednio wysłałem CV i sami się odezwali jakiś czas później. Z przerwami robię to około 2óch lat.
> Czy masz z tego jakąkolwiek satysfakcję?
Z pracy? Zależy... To normalne korpo pod przykrywką młodej, dynamicznej, firmy.... Ludzie są fajni (idzie docenić pracę z nerdami), ale pojawiają się korpo-kurwy, a takich leje po ryju, albo zjeżdżam.
Samo granie... Zależy od projektu. Najczęściej nie, ale ludzie z którymi pracuję to wynagradzają.
> Ile godzin dziennie pracujesz?
Do pracy przychodzę na 8h, w trakcie dnia około 1h przerwy (i tak wychodzą prawie 2h), bywa że zostaję ponad to... Nadgodziny się zdarzają, czasem weekendy.
> Czy masz po tym wszystkim dosyć grania na dłuższy czas?
Nie. W większości testuję gry z gatunków których nie lubię, więc nie mam problemu wrócić do domu i odpalić jakiś swój tytuł dla relaksu
@GeraltRedhammer: Nie ma tragedii w tym zakresie. Najwyżej będzie to na bardzo długo ostatnia gra CDP.
@shish: Aż tak źle to nie będzie. Jeśli świat i fabuła fajne. Dragon Age ma beznadziejną walkę a i tak mnóstwo fanów dzięki bogactwu świata.
W sumie jak powiedzieli, że przekładają premierę to spekulowałem, że zobaczyli DE gdzie upchnięto wszystkiego za dużo i to się ludziom spodobało, dlatego postanowili przywrócić kilka pomysłów, które zostały odrzucone jako zbyt "komplikujące" grę.
@GeraltRedhammer: You're wrong on soooo many levels my friend... xD
Będzie tak 3miesiące po premierze, to będę mógł się zacząć wdawać w detale.
@GeraltRedhammer:
>ile średnio trwają testy?
nie dam rady tak odpowiedzieć. wszystko zależy, przede wszystkim od kasy jaką dev przeznacza na testy. mogą trwać rok, a były takie które trwały dosłownie jeden dzień roboczy.
- testujesz na czuja, czy jakieś bardziej formalne metody jak w klasycznym oprogramowaniu?
- ISTQB?
- Jak się rozliczasz z klientem? (za dzień/godzinę pracy, za efekty/bugi, jak to jest pi*oko zdefiniowane w kontrakcie)
- Testowałeś wcześniej inne oprogramowanie? Chciałbyś?
@szarak:
> testujesz na czuja, czy jakieś bardziej formalne metody jak w klasycznym oprogramowaniu
głównie na czuja, z racji testowania w większości gier i aplikacji.
>ISTQB
nie, ale może o tym pomyślę, zależy jak kariera się potoczy
>Jak się rozliczasz z klientem? (za dzień/godzinę pracy, za efekty/bugi, jak to jest pi*oko zdefiniowane w kontrakcie)
Ja mam płatne za godzinę i nie bardzo wiem jak firma się rozlicza z devami/producentami. Mam swoje podejrzenia i jakieś tam informacje, ale nie będę rozpowszechniał niepotwierdzonych opinii.
>Testowałeś wcześniej inne oprogramowanie? Chciałbyś?
Kilka apek, jakieś sieciowe bzdety i hardware. Czy chciałbym dalej przy tym robić? Raczej tak.