Zanim załapałem jaka to grupa myślałem że to park trampolin, byłby to bardzo ładny park trampolin :]
@borysses: możesz mi też dać UV na guitarcirclejerku :P
https://www.reddit.com/r/guitarcirclejerk/comments/2u6vb9/luigi_said_he_wants_to_trade_this_to_20_teles_for/
Z tymi strunami bym nie przesadzał. Świeże struny mają tendencje do rozstrajania się jeszcze przez kilka dni od założenia.
Brakuje jakichkolwiek rad dotyczących menzury - takową łatwo poprawić. No i trzeba na tanszych gitaraj ustawiać ją pod "styl gry". Wielokrotnie jest tak, że gitara stroi na niskich progach (pod gre akordową) a coraz wyżej się coraz bardziej rozjeżdza - wtedy solówki kaputt.
Warto też zapoznać się z przystawkami, inaczej brzmią single, inaczej humbuckery. Do tego pozycja przetwornika też duzo miesza w brzmieniu - np single koło szyjki brzmią "butelkowo". Oczywiscie ustawienie wysokosci przetwornika ma też znaczenie - można tym uwypuklić brzmienie konkretnych strun.
Gitarzysta Kyle Jones postanowił sprawdzić jak wygląda granie na gitarze ze środka gitary, umieścił w środku swojego iPhona. Na niniejszym filmie mamy doskonały przykład występowania tzw. efektu rolling shutter (aparat rejestruje liniowo różne fragmenty obrazu w odrobinę innym czasie) dlatego ruchome struny przypominają wykres oscyloskopu.
Opis:
Tryptyk „Ogród rozkoszy ziemskich” Hieronima Bosha stanowi bezpośrednią inspirację dla niezwykłych zdobień, jakie znany rysownik Joe Fenton naniósł na gitarę swojego przyjaciela Marka Tremonti. Na gryfie oraz tylnej części korpusu została zaprezentowana jaśniejsza strona życia, podczas gdy front instrumentu poświęcono sferze mroku.
@borysses victory robi sobie ładną kampanię w sieci. Zrobili też wzmaka sygnowanego nazwiskiem Roba Chapmana, więc sporo jego materiałów też jest o ich wzmakach, albo chociaż grana na nich. Pewnie mają teraz niezłą sprzedaż :>
Syrena z miejsca 10 mnie nie przekonała (jakoś nie słyszę tam sprzężenia o którym piszą w artykule), ale brzmieniowo gitary niesamowite. To jest fascynujące jak niesamowicie brzmiały stare wzmacniacze na nieoszlifowanych nagraniach sprzed 30-40 lat. Dziś poleruje się brzmienia do granic możliwości, a przy starych albumach (a rzadziej przy albumach live) słychać wyraźniej tę furię rozkręconego powyżej granic możliwości lamp wzmacniacza.
Podobne wrażenia mam jak słucham Jethro Tull, albo w nagraniach starych, dobrych polskich zespołów metalowych jak Turbo. Wystarczy posłuchać choćby wstępu do Szalonego Ikara https://www.youtube.com/watch?v=87QwCpVXX8I by przekonać się co można wyciągnąć z jednego dobrego urządzenia i wyćwiczonego muzyka ;)
@hefpiot: niezłe zestawienie :)
Ibanez Ibanez MTM20 wygląda całkiem podobnie do serii Iron Label (RGIR), też aktywna elektronika (acz inna, Duncany), podobna konstrukcja, gryf Wizard III, też jeden potencjometr itd... Cenowo też zbliżona, więc osiągalna dla cywili.
Nowy ibanez 8 strunowy sygnowany przez Tosina Abasi za trochę ponad 4k. Nie mało ale prawdę mówiąc spodziewałem się, że to będzie w okolicach dwukrotności tej kwoty.
Ciekawe...
Próbki brzmieniowe niezłe, jak na sprzęt oparty na Arduino. Zwykle projekty związane z dźwiękiem są fajne, ale brzmią fatalnie (bardziej chiptune niż normalna muzyka).
Z drugiej strony, jak ktoś chce ciekawe efekty DIY (do faktycznego użytku w warunkach rzeczywistych) to chyba lepiej robić samemu układy analogowe - schematów online jest sporo. Są też takie cuda, jak choćby projekty line6, który dostarcza sprzęt i daje developerom możliwość pisania softu.
MIECZAK! JAK VAIOWI W GITARZE STRUNA POSZLA (Z MOSTKIEM FLOYDA) TO NIE MARUDZIŁ TYLKO DOKONCZYL SOLO KOMPENCUJAC ROZSTROJENIE BENDINGIEM ;_; http://www.youtube.com/watch?v=PiaxMQsUUa4
Jak by ktos nie dał rady death metalowi, to w powiązanych lekki piano cover