Pherun
g/Gamedev

🐼😈 Ŵᵖ𝕚ᔕ gᵃmⓘᶰ𝕘𝕠Wⓨ ♩🐙

#
ajdajzler

@Pherun: 🧲

#
shish
g/Gamedev

Unity3d + blender + kursy za 8$

Pokaż ukrytą treść to my mamy gamedev? lol...
#
Karramba

@shish: przecież unity ma darmowe kursy...

#
borysses

@Karramba: Blender też.

BTW. W blenderze pojawiły sie nowe narzedzia w tym kilka do animacji 2D :)

#
only_spam
g/Gamedev

Aktualności z projektu na dziś :D Dodałem wstępnie króliki, niestety nieinteraktywne jeszcze :D ale wszystko przede mną, trochę mapa wygląda lepiej, przede wszystkim dzięki libnoise (perlin)
Kawałek terenu: http://oi62.tinypic.com/2zqbnuu.jpg
I kilka kroków wyżej: http://oi57.tinypic.com/1601myb.jpg
Wszystko już się ładnie w tle dogenerowuje, więc mogę powoli przechodzić w interakcję i ożywianie świata :D

#
Show remaining entries (9 replies)
Tanner

@only_spam: wrzuciłem linka w sidebarze grupy.

#
only_spam

@Tanner: Nice, thx :)

#
only_spam
g/Gamedev

No i kolejny etap ukończony:
http://i.imgur.com/eHzF2Wk.png
Nadchodzący feature: trochę życia na mapie :D

#
Show remaining entries (1 reply)
akerro

@sens: tym, że ta gra będzie jego autorstwa.

#
only_spam

@sens: http://strimoid.pl/e/kdt4Oo

Pokaż ukrytą treść mam nadzieję że w swoim studiu gamedev za sprzedane kopie gry :D
#
only_spam
g/Gamedev

No, wczytywanie i zapisywanie cache'owanych map wstępnie działa. Jeszcze tylko jakiś sensowny manager do tego i witaj (prawie)nieskończony świecie :D

#
Show remaining entries (4 replies)
akerro

@only_spam: jaki narzędzi używasz? ile się ich uczyłeś obsługi? pierwszy projekt tego typu?

#
only_spam

@akerro: Ogólnie używam w projekcie c++ (ostatnio c++11) którego uczę się od jakichś 12-13 lat (jak nie dalej) - znam go marnie, bo to tylko była nauka for fun. Dodatkowo SDL2 do grafiki, którego zacząłem męczyć jakieś pół roku temu.
Ogólnie tworzę taki pseudo silnik: renderujący z obsługą ładowania plików, ekwipunku, gui, itp aby móc go w przyszłości dalej rozwijać i wykorzystywać. Więc przy okazji tworzę ten projekt który marzył mi się od kilku lat.
Już wiele razy podchodziłem do stworzenia rpga, czy jakiejkolwiek bardziej rozbudowanej gry, ale zawsze to kończyło niepowidzeniem ;) Ale odkąd zdobyłem doświadczenie jako programista, to teraz całkowicie inaczej podchodzę do projektów, więc i ten projekt idzie mi dużo lepiej ;)
A no i dodatkowo, chujowe tinyxml2 podpiąłem, do mapowania przedmiotów (i plików z mapami - tu np zapisywania)

#
only_spam
g/Gamedev

Yay, "silnik" izometryczny działa! Jeszcze tylko milion innych rzeczy i RPG gotowe :D

#
Show remaining entries (4 replies)
dotevo

@only_spam: Sam się zastnawiałem czy nie napisać czegoś samemu :-) jak tam wrażenia z SDL2?

#
only_spam

@dotevo: Jak masz czas to pisz, może akurat wyjdzie z tego jakiś hit :D A sdl2 daje rade, na początku sporo dziwnych zmian, ale idzie się przyzwyczaić. No i wydajnościowo dużo lepiej niż 1.

#
only_spam
g/Gamedev

Hm, napisałem sobie mały projekt do testów libnoise (Perlin) i powoli mi się układa strategia z elementami karcianki :D Niedługo podzielę się screenami ;)
(Niestety, przynajmniej na razie, będzie closed source)

#
jebiemnieto
g/Gamedev

Piszę super grę w JS. Ma już 100 linii kodu!!!!! Jestem z siebie dumny!

#
sens

@jebiemnieto: a jaka to gra?

#
jebiemnieto

@sens: pentago. Jak skończę to wrzucę. Najważniejsza w niej ma być "sztuczna inteligencja" która ma być nie do pokonania. Wiadomo, drzewo decyzyjne i te sprawy.

#
only_spam
g/Gamedev

A może by klepnął coś w stylu soldata, z natywnym linuksowym klientem? ;)

#
Show remaining entries (7 replies)
akerro

@only_spam: jak już to coś zgodnego z soldatem i natywnego.

#
Jezor

@only_spam: @akerro: KAG? ;>
Gra od twórcy soldata, na linuksy wersja też jest.

#
jebiemnieto
g/Gamedev

Mój stary projekt
http://edo.waw.pl/gra
A tu plus
http://edo.waw.pl/graplus/

#
Show remaining entries (2 replies)
baseband5

@jebiemnieto: Wpadają na ekran, pojawiają się czyli. Od rana walczę z raid1 i ghostem tylko po to żeby mi na koniec rozładowana bateria na biosie rozwaliła wszystko więc mogę ciut nieogarniać.

#
Tanner

@jebiemnieto: powiem Ci, że to jest świetne! szkoda, że to przegapiłem :P

#
only_spam
g/Gamedev

Doszedłem do wniosku, że mogę się pochwalić odrobinę. Otóż, jako że fascynuję się gamedevem, od kilku lat próbuję napisać gierkę RPG, no i w ciągu kilku lat dojrzał pewien pomysł, więc zacząłem jego realizację. Idzie to dość opornie, nawet bardzo, ale kodzę w sumie po godzinach.
Przechodząc do rzeczy, siedzę nad RPGiem w którym świat jest nieograniczony, ilość poziomów nieograniczona i bez głównego questa.
Mam zamiar w grze dać bardzo dużą ilość przedmiotów i bardzo dużą swobodę, czyli można będzie wykopywać surowce, uprawiać ziemię, kupić/wybudować dom, itp itd (trochę minecraftowo)
Wszystko w najlepszej, izometrycznej grafice 2D :D

#
Show remaining entries (22 replies)
wysuszony

@grzegorz_brzeczyszczykiewicz: Szkoda, zawsze to jednak coś trzeba było zrobić, a tak bez Greenlighta to zrobi się pewnie drugi Google Play. Najbardziej patologiczne zjawisko na Steamie to te wszystkie Early Access i inne niedokończone gnioty sprzedawane za pełną kwotę.

#
grzegorz_brzeczyszczykiewicz

@wysuszony: No tez sie tego obawiam, z drugiej strony moze rozbuduja funkcje recenzji i bedzie mozna latwo gnioty odsiac :D

#
jebiemnieto
g/Gamedev

Robię wspaniałą grę xD

#
Show remaining entries (6 replies)
lamaro

android

@jebiemnieto: zaś cebulowy rycerz xd

#
jebiemnieto

@lamaro: co?

#
Tanner
g/Gamedev

Hej, dawno nic nie robiłem, to sobie coś prostego na Ludum Dare odwaliłem. http://www.ludumdare.com/compo/ludum-dare-28/?action=preview&uid=26780

W ogóle co tam słychać? :)

#
grzegorz_brzeczyszczykiewicz

@Tanner: Siema, spokoj i cisza ;]

#